Τετάρτη 29 Απριλίου 2009

Το 2012 τα εγκαίνια της γραμμής Πολυκάστρου - Ειδομένης.

Τα έργα της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής γέφυρας της Ελλάδας επιθεώρησε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Ευρ. Στυλιανίδης.
Γεγονός θα αποτελεί σύντομα η μεγαλύτερη σιδηροδρομική γέφυρα στην Ελλάδα, μήκους 800 μέτρων, πλάτους 14 και ύψους 40, η οποία θα διασχίζει τον Αξιό ποταμό και θα αποτελεί τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Πατρών - Αθηνών - Θεσσαλονίκης-Ειδομένης.
Ο φορέας της γέφυρας, που κατασκευάστηκε με την καινοτόμο μέθοδο του «αυτοπροωθούμενου ικριώματος», λόγω του μεγάλου ύψους των βάθρων της (36-40 μετρα), ολοκληρώθηκε ήδη και απομένει το στρώσιμο των ραγών και συμπληρωματικές εργασίες.
Το έργο επιθεώρησε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Ευριπίδης Στυλιανίδης.
Η νέα γέφυρα αποτελεί μέρος της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πολυκάστρου - Ειδομένης, μήκους 21 χλμ και προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, η κατασκευή της οποίας προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2012.
Μετά την κατασκευή της νέας ηλεκτροκινούμενης και τηλεδιοικούμενης γραμμής, τα τρένα θα μπορούν να κινούνται με ταχύτητα 160 χλμ την ώρα και ο χρόνος των μετακινήσεων θα μειωθεί κατά 50%.
Το έργο αναπτύσσεται σε συνολικά τέσσερις φάσεις η πρώτη από τις οποίες, τελικού κόστους 32,8 εκατ. ευρώ, ολοκληρώθηκε ήδη και αφορούσε την υποδομή χάραξης σε μήκος περίπου 9χλμ (περιλαμβανομένης και της γέφυρας). Η δεύτερη φάση αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2010 και η τρίτη το 2011, ώστε το έργο να είναι έτοιμο το 2012 σύμφωνα με τον κ. Στυλιανίδη.
Ο υπουργός επισήμανε την έμφαση, που δίνει η κυβέρνηση στην ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, υπενθυμίζοντας ότι κεφάλαια ύψους 5,5 δισ. ευρώ έχουν προδεσμευτεί από το Γ΄ ΚΠΣ και το ΕΣΠΑ 2007-2013 για το σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ.
«Ήδη σε όλο το δίκτυο του νέου σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα - Πάτρα - Θεσσαλονίκη εκτελούνται σημαντικά έργα, με την ολοκλήρωση των οποίων το 2013, η διαδρομή Αθήνα - Πάτρα θα γίνεται σε λιγότερο από 2 ώρες και η Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 3,5 ώρες».
Σχετικά με τη λειτουργία της γραμμής Πολύκαστρο - Ειδομένη, ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε ότι αυτή θα συνδράμει, μεταξύ άλλων, στην ανάπτυξη των διασυνοριακών εμπορικών και επιβατικών μεταφορών προς ΠΓΔΜ και Βουλγαρία, αφού η νέα γραμμή αποτελεί ουσιαστικά προέκταση του σιδηροδρομικού άξονα της ΠΑΘΕ.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ